bestaat er een echt kwalitatieve site waarop je poëzie, verhalen e.d. kan delen met anderen om feedback te krijgen?

het moet wel echt iets van kwaliteit zijn, ik vond er al enkele maar de dingen die erop stonden waren voor een groot stuk echt erbarmelijk : karamelrijmpjes e.d.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, zo'n site bestaat niet. En als je daar even over nadenkt is dat ook niet zo vreemd. Internet is bij uitstek het medium waar iedereen zijn zegje kan doen, of zijn "karamelrijmpjes" kan plaatsen. Er is ook geen speciale YouTube-achtige site waar je alleen maar kwaliteitsfilmpjes kunt zien, en als zo'n site er is, dan is het aantal bezoekers te verwaarlozen. Bovendien gaan mensen die echt kwaliteits-gedichten en verhalen schrijven hun werk niet op internet zetten, maar doen er iets anders mee. B.v. hun werk proberen uit te geven. Zij bezoeken die sites ook niet, omdat ze ook de pest hebben aan het karamel-gedoe. En dan is de cirkel rond: want als er geen mensen komen die kwaliteit leveren, dan wordt het ook nooit wat met zo'n site. Het enige wat je kunt doen, is toch op een van die sites te gaan publiceren. Ik neem aan dat jij geen rommel schrijft, en zo kun je het nivo opkrikken. En natuurlijk kun je ook weer anderen helpen, die volgens jou gedichten schrijven van onvoldoende kwaliteit. B.v. door opbouwende kritiek te geven. Dan sla je 2 vliegen in één klap. Overigens geloof ik ook best in kwaliteit (b.v. in muziek en films) maar of kwaliteit altijd maar zo makkelijk objectief te definieren valt, dat vraag ik me af. Volgens de mensen die er echt verschrikkelijk veel verstand van hebben, schrijft Connie Palmen kwaliteit, en Saskia Noort rommel. Maar de lezers vinden Palmen's boeken bijna onleesbaar gezeur, en verslinden de boeken van Noort. De grote vraag is hier, wat kwaliteit nou eigenlijk betekent. Ik weet het ook niet :-) Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100