Weet iemand waar het gedicht 'In Arcadia' van JJ Slauerhoff over gaat?

Ik begrijp het niet

Weet jij het antwoord?

/2500

Langzaam kleedt zij zich uit in het lover, Rilt verrukt en verlangt een rover, Denkt aan nimfen en faunen. Nimfen die zich genotvol over- Gaven aan faunen, naakt onder lover, Begrijnsd door oude alraunen. ‘t Rimpelend water spiegelt haar week : Met haar voetjes in de ondiepe beek Voeren de golfjes guerilla. Op een steen zit haar echtgenoot, Ziet haar spelen, ergert zich dood En zuigt op zijn manilla. Volgens mij: Een vrouw kleedt zich uit, ergens bij een meertje met veel bebossing, groen = lover. Begrijnsd = omgeven, begrenst alraunen = boomsoort Ze wil naakt gaan zwemmen. En ze denkt aan voorstellingen uit de geschiedenis waar waternimfen de liefde bedrijven bij en in zo'n meertje. (genotvol en verlangt en rover) Door in het water te stappen verplaatst het water zich in allemaal kleine rimpeltjes en dan zie je jezelf wat veranderd weergegeven in de glans van het water. Die man van haar zit er in de buurt en verveelt zich. Zuigt op zijn manilla. Mogelijk een sigaar. Misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar zo zou ik het opvatten. Vreselijk, die "oude" gedichten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100