Wat betekend: VICARIUS FILII DEI V 5 ? (latijns?)

Het is een stap richting de berekening van het nummer van het beest/de duivel. (666)

Ik las dat het nummer 666 ,wereldwijd al eeuwen door diverse bevolkingsgroepen word gezien als het nummer van de duivel.

VICARIUS FILII DEI V 5 zou een berekening zijn om te bewijzen dat 666 daadwerkelijk het nummer van het beest is!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Het betekent: plaatsvervanger van de zoon Gods.

"In hoofdstuk 13 van Openbaring, het laatste en raadselachtigste boek van de Bijbel, ziet Johannes in een visioen twee monsters, een 'beest uit de zee' en een 'beest uit de aarde'. Het beest uit de aarde is te herkennen aan een getal: 666. Over de betekenis van dit getal wordt al twintig eeuwen gespeculeerd."

"Protestanten ontdekten dat de paus een 666-titel droeg, vicarius filii dei ('plaatsvervanger van de zoon Gods'). Uit deze woorden zijn de drie zessen te destilleren door de letters die tevens een Romeins cijfer zijn bij elkaar op te tellen:

VICarIVs fILII DeI =
(5+1+100+1+5) + (1+50+1+1) + (500+1) = 666"

Maar als je wilt kun je overal wel een code in zien of van maken, net zoals sommige mensen teksten menen te horen als ze platen achteruit draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het getal van het beest (666) wordt in de Bijbel genoemd. Het gaat overigens niet om het getal, maar om iets wat opgeteld 666 oplevert. DIt is anders dan bv het ongeluksgetal 13, daar gaat het om het getal 13, bij 666 om de "som". Nu kan je leuk met Romeinse cijfers spelen om zo tot 666 te komen, zie onderstaande links.
Overigens dachten sommigen dat het met het aantreden van Ronald Reagan in 1981 als president van de VS het beest gekomen was vanwege de 3x 6 letters in zijn volledige naam: Ronald Wilson Reagan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jaar geleden zijn er ook berichten verschenen dat het niet 666 maar 616 moet zijn. Een vertalingsfout die al eeuwenlang mee zou gaan...