Wat is de bakermat van de oosterse beschaving?

Mesopotamie wordt als bakermat van de westerse beschaving beschouwd. Heeft de oosterse beschaving ook een bakermat? En welke is dat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

De Harappabeschaving in het huidige India. Die lui daar deden 3000 jaar voor Chr. al heel aardige dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat ook de bakermat voor de chinese beschaving? Of hebben beide zich door onderlinge handel redelijk gelijk ontwikkeld.
Er was een tijd, ruim voor de jaartelling, die ook wel de Spiltijd wordt genoemd. In die periode is zowel het indiase als het chinese als het westserse denken (in mesopotamie) ontstaan. Net of de mensheid ineens wakker werd of zo. Lees het boek van Karen Armstrong. Ik dacht 'de grote transformatie' of zoiets. Mooi boek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor de boekentip en de term "spiltijd"; weer wat geleerd!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het boek niet vinden. Ik heb "dageraad" van Rik Smits om mijn verlanglijstje staan. Ik hoop dat dat ook eea duidelijk maakt.