Is Adolf Hitler echt verbrand kort na zijn dood?

Volgens de geschiedenis van de 2e Wereldoorlog zijn Adolf Hitler en Eva Braun direct na hun zelfmoord verbrand in de achtertuin van de rijkskanselarij. Maar volgens geleerden zijn ze gevlucht naar Zuid Amerika. Wat is waar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Uh.. nee. Adolf Hitler, Eva Braun en Joseph Goebbels met zijn vrouw en zes kinderen hebben zelfmoord gepleegd in de Bunker van Hitler. Hitler heeft zichzelf neergeschoten, waarschijnlijk nadat hij een pil in had genomen. Het is vrij zeker dat de lijken die gevonden zijn van Hitler etc. zijn.
Dat ze gevlucht zijn lijkt me dan ook niet erg realistisch.. Maar zeker weten zullen we het wel nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat is zo gek nog niet.
veel oud nazi bewindslieden zijn gevlucht naar Zuid-Amerika. maar met feitelijk antwoord zul je niet krijgen. alleen maar speculaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was er niet bij, maar mijn gevoel zegt ja. De overgebleven nazi-top wou niet dat het lijk in handen zou vallen van de Geallieerden. Dit om te voorkomen dat het lijk van de Fuhrer tot een macabre oorlogstrofee zou verworden. Een zeer efficiënte manier om dit te bewerkstelligen zou zijn door de lijken te verbranden. Dit komt ook overeen met de overleveringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik vaker heb gehoord is dat de Russen het lijk hebben meegenomen en gedumpt in een zoutmijn ergens ver in Rusland. Dat om te voorkomen dat er in de toekomst een bedevaartplek in Berlijn zou ontstaan. Om die reden geloof ik dat Hilter niet achter de rijkskanselarij is gecremeerd; die Russen waren echt niet dom hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ware het niet dat het lijk van Hitler in allereerste instantie niet in handen van de Russen was maar in die van de Duitser. Ergo, verbranding is aannemelijker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hitler (nazi) in 'handen' van een collega nazi? kom nou.
Er zijn wetenschappelijke bewijzen aan de hand van het gebit van Hitler dat hij verbrand werd. De oude USSR heeft deze documenten aan de BBC laten zien in 2002 met foto's en resten van het gebit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verbrand, begraven door de duitsers, opgegraven door de russen en weer op een aniemieme plek begraven door de russen, die plek was achteraf zo anoiem niet. Wederom opgegraven, identiteit vastgestled en wederom in diiepst geheim begraven..... althans zo gign het vrehaal bij een documenteire op discovery channel.