Hoe bouwden de Romeinen een aquaduct?

Ik wil graag weten over hoe ze het bouwden, specefiek de techniek.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Aanleg van een aquaduct
1. Er worden twee muren gebouwd, waartussen een houten mal wordt geplaatst
2. Op de boog komt een laag stenen. Als de laatste vastzit, kan de boog zichzelf dragen
3. De mal kan weg. Er worden stenen toegevoegd en de watergoot wordt aangelegd
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
uitleggen gaat sneller dan het bouwen !
Bordensteker
5 jaar geleden
De tekstuele uitleg in het antwoord is op zich erg summier.
En de ondersteunende bron is intussen niet meer online. Verdwenen (of, in dit geval: opgedroogd ...!):
“De pagina die je zocht is niet gevonden.”
“Zoeken op ‘aquaduct’ levert geen artikelen op.” Hier is een alternatieve en hopelijk minder vergankelijke bron:
http://www.technologystudent.com/struct1/roman2.htm .