Wat heeft oorspronkelijk in deze doos gezeten?

De doos is van Spritzer en Fuhrmann en zou uit de dertiger jaren kunnen dateren. Het concern Spritzer & Fuhrmann was in de vorige eeuw een begrip.
Behalve juweliers- en geschenkzaken waren er optiekzaken, een eigen goudsmederij, horlogereparatie en de decoratie afdeling waar o.a. het verpakkings-materiaal werd gemaakt, zoals dozen en kistjes voor geschenken.
De afmetingen van de doos zijn 31x31x6 cm
Onder de voering zijn blokjes met opstaande kartonnetjes en halve cirkeltjes geplakt die duidelijk de functie hadden om de getoonde voorwerpen op hun plek te houden en gunstig uit te laten komen.

Picture for question
een jaar geleden
1.4K
HannekeJanssen
een jaar geleden
Dat is natuurlijk erg afhankelijk van de maten van de kist: een armband, een ketting?
Amadea
een jaar geleden
Zouden de plooien in de voering een aanwijzing zijn, of is dat toevallig zo?
Melody123
een jaar geleden
31x31x6 cm
Melody123
een jaar geleden
Onder de voering zitten houten/kartonnen (plastic?) vormpjes die het display in de juiste banen moesten leiden.

Geef als eerste antwoord