Tot 1 september 1941. Toen werden bij verordening 152/1941 van de Rijkscommissaris aan de gemeenteraden en Provinciale Staten de bevoegdheden ontnomen.

Toegevoegd na 9 minuten:
De besluiten inzake het besturen van de gemeente werden daarna alleen genomen door de burgemeester. De wethouders fungeerden daarbij als zijn medewerkers.
SimonV