Maria, zij is de gezegende onder de vrouwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Mijn moeder, zij heeft gezorgt dat ik op deze aarde uberhaupt ter wereld ben gekomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Scarlett Johansson. Kijk maar bij Google Images.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Joan of Arc
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eva de heilige maagd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn moeder...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn moeder, maar dan moet je niet de fysieke moeder van XiniX hebben, maar moeder in het algemeen, of als fenomeen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moeder Theresa, ik heb nog nooit zo'n onbaatzuchtig mens gezien!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor mij is Aletta Jacobs de belangrijkste vrouw uit de geschiedenis. Voor mij heeft zij bewezen dat man en vrouw met dezelfde capaciteiten en kansen ook hetzelfde kunnen presteren. Zij heeft ervoor gevochten om dit te bewijzen en ook andere vrouwen goed op weg te helpen, zowel met haar werk als arts als haar werk m.b.t. het feminisme.

Aletta Henriëtte Jacobs (1854-1929) - Nederlandse arts en feministe
De Nederlandse arts en feministe Aletta Henriëtte Jacobs (1854-1929) werd geboren in Sappemeer. Zij was de eerste vrouw die afstudeerde als arts aan een Nederlandse universiteit.
In 1871 kreeg Aletta Jacobs toestemming tot het volgen van de colleges aan de universiteit in Groningen. Dit gebeurde op voorspraak van Thorbecke. In 1879 promoveerde zij, waarna zij zich als huisarts in Amsterdam vestigde.
Aletta Jacobs gaf gratis spreekuren en cursussen hygiëne en zuigelingenzorg. Ook wees zij op het belang van geboortebeperking en opende de eerste geboortebeperkingskliniek. De kliniek opereerde illigaal, maar er werden geen stappen ondernomen om de activiteiten te beperken. Met deze activiteiten wilde Jacobs de levensomstandigheden van arbeidersvrouwen verbeteren.
In 1892 trouwde Aletta met de links-liberale politicus Carel Gerritsen.
Aletta Jacobs hield zich ook bezig met verbeteringen van de arbeidsomstandigheden voor vrouwen en het vrouwenkiesrecht. In 1894 was zij medeoprichtster van de Vereeniging voor Vrouwenkiesrecht. Van 1903 tot 1919 was zij voorzitster van deze vereniging. Ook stond zij aan de wieg van de Wereldbond voor Vrouwenkiesrecht in 1904, waardoor zij zich ontwikkelde tot een internationaal bekend feministe.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Cleopatra - zij was de eerste vrouw uit de geschiedenis die ik mij kan herinneren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vind ook aletta jacobs: anders had ik nu nog steeds thuis zitten schoonmaken ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vraag behoort tot de betere gv want weinigen zijn in staat hier snel op te anwtoorden. voor de hand liggen is mevr. Eleanor Roosevelt, Isadora Duncan, Ros Luxemburg , Moeder Theresa en achter elke grote man schuilt een nog grotere vrouw. Dus de belangrijkste is de vrouw die teveel in de schaduw van haar man geleefd heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens een aantal bronnen die ik heb gehoord in tegen stelling tot veel mensen denken is het niet cleopatra. Maar een andere Egyptische farao onder de naam van Hatshepsut. Ze was een van de meest succesvolle leiders van het oude Egyptische rijk. Ze heeft veel militaire successen geboekt veel betekend voor de handel van het land. Kortom ze heeft een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de opbouw van het land. Persoonlijk vind ik koningn Elisabeth 1 van Engeland ook erg voor de prijs in aanmerking komen want zij was de mevrouw die Engeland beter op de kaart heeft weten te brengen en als grootmacht heeft gemaakt. Erg respectabel vooral omdat er niet zoveel vrouwelijke staatshoofden in de geschiedenis zijn geweest helaas. Hopelijk komt daar snel verandering in. Hieronder een link met een top 10 van machtigste vrouwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laura, de vrouw die bezongen wordt door Fransesco Petrarca. Zijn dichtbundel zette de Renaissance o.a. in gang. Als Laura er niet geweest was, had hij misschien niet geschreven...

Volgens ooggetuigen tevens een van de mooiste vrouwen ooit...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aletta Jacobs, zonder twijfel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is dat Eva, de vrouw van Adam. Zij wordt in de Bijbel genoemd 'de moeder van alle levenden'. Met andere woorden: als zij er niet was geweest was er niemand geboren op aarde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Berry;

De moeder van de belangrijkste man uit de geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ALLE vrouwen:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moeder natuur? Anders waren wij er niet geweest. (persoonlijk geloof ik zelf niet in, maar misschien is dit wel het antwoord op je vraag).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens de Bijbel Eva. anders waren we hier niet :-)

Volgens mij Lady Diana.
Een vrouw die voor haar idealen stond. De macht had echt iets te veranderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van de recente Nederlandse geschiedenis vind ik Wilhelmina Drucker de belangrijkste vrouw omdat haar initiatief uiteindelijk heeft geleid tot het stemrecht voor vrouwen.