Wie weet meer over de schilder Van der Weert ?

Ik heb een schilderij met Hollands decor, meisje aan de waterkant, met goud kleurige gipsen (kitsch) lijst, hing meer dan 45 jaar bij mijn ouders thuis, wie weet meer over de herkomst, schilder?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

De man schilderde voorzover mij bekend onder twee namen: H. van der Weert en H. Noordam. Vermoedelijk betreffen beide namen pseudoniemen. Ik zag zelfs twee nagenoeg identieke schilderijen die elk met één van de twee namen waren gesigneerd.
De kunstschilder werkte in verschillende genres. Mij zijn bekend: bloemenmarkt in Amsterdam, havengezichten (Rotterdam?), winterlandschap en beelden uit het Gooi. De man moet veel werken hebben veraardigd.Onlangs werd mij gezegd dat de betreffende schilder geboren zou zijn op het eiland Rozenburg. Mij werd zelfs een jaartal genoemd: 1893. Ook zou de schilder geruime tijd hebben gewoond in Maasland.

Weet nu wel niet of het deze schilder is die je zoek,in elk geval verdere gegevens ontbreken.
fremar
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Ik blijf het krom vinden om de woorden van een ander letterlijk over te nemen, alsof jij het zelf schrijft. De 'ik' uit het 'antwoord' is niet fremar maar Egbert J. van der Veen. Je kunt op basis van de informatie die Egbert J. van der Veen geeft toch een normaal antwoord schrijven?