Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet meer over de schilder Van der Weert ?

Ik heb een schilderij met Hollands decor, meisje aan de waterkant, met goud kleurige gipsen (kitsch) lijst, hing meer dan 45 jaar bij mijn ouders thuis, wie weet meer over de herkomst, schilder?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De man schilderde voorzover mij bekend onder twee namen: H. van der Weert en H. Noordam. Vermoedelijk betreffen beide namen pseudoniemen. Ik zag zelfs twee nagenoeg identieke schilderijen die elk met één van de twee namen waren gesigneerd.
De kunstschilder werkte in verschillende genres. Mij zijn bekend: bloemenmarkt in Amsterdam, havengezichten (Rotterdam?), winterlandschap en beelden uit het Gooi. De man moet veel werken hebben veraardigd.Onlangs werd mij gezegd dat de betreffende schilder geboren zou zijn op het eiland Rozenburg. Mij werd zelfs een jaartal genoemd: 1893. Ook zou de schilder geruime tijd hebben gewoond in Maasland.

Weet nu wel niet of het deze schilder is die je zoek,in elk geval verdere gegevens ontbreken.
(Lees meer...)
fremar
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Ik blijf het krom vinden om de woorden van een ander letterlijk over te nemen, alsof jij het zelf schrijft. De 'ik' uit het 'antwoord' is niet fremar maar Egbert J. van der Veen. Je kunt op basis van de informatie die Egbert J. van der Veen geeft toch een normaal antwoord schrijven?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding