Vanaf het begin van de mensheid, alleen niet op de manier zoals wij het kledingmaken nu kennen.

Miljoenen jaren geleden werd er kleding gemaakt van de vacht van dieren. Nu wordt er kleding gemaakt met behulp van machines.

Al vanaf het begin van de mensheid kon men dus kleding maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een warm klimaat was de noodzaak voor kleding minimaal. Hoe meer de voorouders van de mens uit warmere klimaten naar de koudere regio's migreerden hoe vaker zij uit hun omgeving materialen gebruikten om zich te kleden, zeer waarschijnlijk met de materialen die werden verkregen als bijproduct van de jacht op voedsel, zoals dierenhuiden, of het benutten van gedroogde en samengebundelde grassen, om het lichaam gewikkeld of gebonden.

Er bestaat weinig kennis over kleding in de prehistorie, omdat kleding, gemaakt van organische materialen, snel vergaat in de bodem. Er zijn echter in 1988 naalden gevonden gemaakt uit been en ivoor die uit ongeveer 30.000 voor Christus dateren. De vindplaats hiervan was bij Kostenki in Rusland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf het moment,dat het eerste dier met een bontjas was geschoten, of op een ander manier was gedood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf het paradijs al, daar begon het met bladeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het niet NA het paradijs, toen ze zich bewust waren van hun naaktheid?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, was nadat ze van de verboden vrucht hadden gegeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen kwam er ook schaamte, was er daarvoor niet. Daarom de bladeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje vlinderr.
Vanaf het moment dat we onze lichaamsharen grotendeels zijn verloren en we het koud kregen. Toen zijn we begonnen met warme vachten van dieren 'af te pakken' om ons warm te houden. Om te zorgen dat dit alles bleef zitten heeft men al manieren gevonden om te naaien en dus kleding te maken.

Maar ook Adam en Eva hadden al 'kleding' in de vorm van bladeren, het was vast niet koud in het paradijs, maar de schaamte om naakt te lopen was er blijkbaar wel, vandaar de bladeren, ook een soort kleding.