bij cordoba liggen de ruines vsn een nog grotere islamitische stad, daar woonde een man die zich tot kalief uiriep. hoe hette deze stad?

Ik zag dit in BBC-serie over Spaanse cultuur maar naam was niet te verstaan.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

De stad is Madinat al Zahra gesticht door Abd-ar-Rahman III, nadat hij in 929 het Kalifaat had uitgeroepen,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar mijn weten is die kalifaat in de stad Córdoba zelf afgeroepen, en heten deze tempel of moskee "La Mezquita" maar is door de Spanjaarden omgedoopt tot de "De Kathedraal Van Córdoba".