Wat was de reactie van de communisten na de napalmaanvallen van Amerika?

Voor een project voor geschiedenis, valt bijna niets over te vinden. Weet iemand hoe de communisten reageerden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het verwondert mij niet dat je hierover niets kunt vinden, want je veronderstelt ten onrechte dat er sprake is van 'de napalmaanvallen van Amerika'. De VS hebben echter gedurende lange tijd napalm ingezet in de Vietnam oorlog: tussen 1965 en 1972. Je kunt dus moeilijk spreken van 'de' reactie van de communisten (Noord Vietnam) hierop want gedurende die periode omvat de Vietnam oorlog zo veel facetten dat geen ervan direct in verband met het gebruik van napalm kan worden gebracht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Prima antwoord! + 1 voor je antwoord!
Bij de bombardementen op het communistische Noord Vietnam gebruikten de Amerikanen conventionele bommen. Geen napalm.

Napalm werd door de Amerikanen gebruikt in de directe strijd met de Vietcong, respectievelijk het Noord Vietnamese leger, dat Zuid Vietnam was binnengedrongen.

Bij gevechtshandelingen is bescherming tegen napalm heel moeilijk.
Een antwoord daarop had het Vietnamese leger niet.

Zij konden daar niets tegenover stellen, omdat handmatige raketten tegen vliegtuigen, zoals de Stinger en zijn Russische tegenhanger, in de zestiger jaren nog niet waren ontwikkeld.

Grotere raketsystemen stonden alleen in Noord Vietnam.
Het Vietnamese leger in Zuid Vietnam beschikte daar niet over.