Bij het oversteken van de rivier de Rubicon sprak een romeinse Centurion deze historische woorden om uiting te geven aan zijn gevoelens van alle gedode krijgsmaten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De Rotterdammers voor ze een behoorlijke drinkwatervoorziening hadden.
Het was geen beeldspraak; het was een understatement.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eric Clapton en zijn band in zijn onvergetelijk vertolking van River Of Tears

Drowning in a river of tears.
Drowning in a river.
Feel like I'm drowning,
Drowning in a river.

De beeldspraak is, dat de rivier niet echt tranen bevat, maar water dat ontspringt uit een piepklein bronnetje.
Maar Clapton is gedeprimeerd en ziet de rivier aan voor zijn traanvocht.
AWM
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Wist ik wel, en mijn examen-opmerking is weggemodereerd :)
Mijn punt was dat je zelf het antwoord al weet...