Hoe kon Duitsland ten tijde van de tweede wereldoorlog hun oorlog financieren,terwijl het land in een economische crisis zat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (5)

Door onder meer de bezette gebieden leeg te roven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast vijanden had Duitsland ook bondgenoten en bevriende economieën, met name in Zuid-Amerika die wat graag handel drijfde met Duitsland, e.a. werd betaald door wat ze hadden weg geroofd in veroverd gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oorlogindustrie in duitsland tijdend WO2 was natuurlijk gigantisch en hier werd dan ook flink geld verdient en menige probeerde hier ook een graantje van mee te pikken. Je kan zeggen dat tijdns WO2 de economie draaiend werd gehouden door de oorlogsindustrie en dat de inflatie in Duitsland heel hoog was. Duitsland had de oorlog nodig om niet in de recessie te geraken en zo zie je dat tegenwoordig ook met een land zoals USA. Geloof me, er gaat geen dag voorbij zonder dat USA tegenwoordig in oorlog is. Dit houdt de economie en zeker de oorlogindustrie en innovatie draaiende. Men heeft de oorlog gewoon nodig om die miljoenen banen in de USA te behouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hitler had vele vrienden ook in Amerika. Het bank bedrijf van grootvader Bush handelde nagenoeg uitsluitend de financiële zaken voor Hitler en de nazi's af. De titel van een kranteberocht uit 2002 zegt voldoende:

Hoe staalbaron Thyssen en grootvader Bush Hitler groot maakten.
De familie Bush speelde een centrale rol in het financieren en bewapenen van Adolf Hitler voor zijn machtsovername in Duitsland. Ze hielp de kanonnenfabrikanten de nazi-oorlogsmachine op te bouwen. In de eerste oorlogsjaren streek de familie Bush de winst op van de slavenarbeid in de ertsmijnen van Auschwitz. Ze hielp de theorie van de 'raszuiverheid' ontwikkelen. De banden van de familie Bush met nazi-Duitsland.

Als je in literatuur lijst wil hebben over dit onderwerp, dan kun je die ook krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat duitsland de 1e wereldoorlog verloren had moesten zij een bedrag van 132 miljard euro aan frankrijk betalen. omdat zei dat niet konden betalen ging Hitler bij banken in het buitenland lenen om zo de mensen te laten werken in de wapenindustrie. Toen duitsland de oorlog begon en landen ging bezetten moesten die landen allemaal bezettingsgeld gaan betalen, daardoor kon de oorlog gefinancierd worden

Toegevoegd na 4 minuten:
mede daardoor kon de oorlog gefinacierd worden