Er zijn vrijwel geen overeenkomsten tussen Jezus en Mohammed.. behalve dat ze allebei in het midden-oosten hebben geleefd, een bijzondere relatie met (hun) God hadden en tegenwoordig als vertegenwoordiger van een grote religie worden gezien (respectievelijk Christendom en Islaam).

Er zijn wel grote verschillen:

Jezus:
-leefde tussen 0-33 na Chr.;
-Was de Zoon van God;
-leefde in Israel;
-bleef vrijgezel;
-was actief als rondreizende prediker van het Evangelie;
-Stierf op jonge leeftijd de marteldood.

Mohammed:
-leefde tussen 570-630 na Chr.;
-Was een profeet. In de Islaam heeft God trouwens officieel geen zoon, dit wordt als een belediging van Allah´s heiligheid gezien;
-Leefde in Arabië;
-trouwde 12 vrouwen;
-was actief als staatsman, sociaal hervormer, diplomaat, koopman, filosoof, redenaar, wetgever, militair leider, humanitair en filantroop;
-stierf op redelijk hoge leeftijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier is een site, weliswaar in het Engels:

http://carm.org/religious-movements/islam/comparison-between-jesus-and-muhammad

Maar je kan met Google automatisch vertalen er toch wel uithalen wat er wordt bedoeld (rechtermuisknop, kiezen voor: vertalen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt me nauwelijks een objectieve vergelijking...