Wat moeten we nou nog onder de ridderschap in de middeleeuwen verstaan?

Toegevoegd na 1 uur:
Oftewel, wat werd er bedoeld met ridderschap tijdens de middeleeuwen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ridders vorm de militaire elite en waren stríjders, soldaten in de Middeleeuwen. Zij waren verheven en vochten niet zoals het volk op de grond, maar vanaf de rug van hun paarden. Het waren dus ridders en ruiters. Bovendien bleek uit hun dure en speciale wapenuitrusting hun verhevenheid. Bovendien bezaten zij ridderlijkheid bestaande uit : - eer, - kracht en moed, - trouw, - vrijgevigheid en - - eerlijkheid. En een vermogende dus succesvolle ridder bezat natuurlijk zijn eigen woning, een kasteel. Dat hem beschermde tegen zijn vijand(en).