Omdat er miljarden mensen zijn die allemaal op hun eigen manier met elkaar communiceren, als je goed luistert zit er ook verschil in het taalgebruik tussen jezelf en je ouders,of broer ,welliswaar kleine verschillen en jullie begrijpen wat je bedoelt onderling maar wel verschillen,en als je dan naar de andere kant van de provincie gaat zijn de verschillen al wat groter, landelijk gezien zijn de verschillen tussen het noorden (Friesland) en het zuiden Limburg )al zo groot dat wanneer ieder in zijn eigen dialect praat er al grote spraakverwarring kan ontstaan ('t ken net uit de reclame is daar een voorbeeld van) dus hoe groter de afstand hoe minder overeenkomsten en dat over ettelijke miljoenen jaren en vele kilometers waarbij de reistijd in het verleden zolang was dat je vermoedelijk een leven nodig had om de afstand te overbruggen waar we nu 24 uur over doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is een bijna niet te antwoorden vraag.
Maar in het kort:
Vroeger waren er allemaal verschillende volkeren, die ook allemaal hun eigen taal hadden, wist je dat er vroeger nog veel meer waren. Veel volkeren zijn 'dood'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mensen met elkaar gingen communiceren, kozen zij hun eigen klanken om dat te doen. Ze hadden alleen contact met een beperkte groep mensen in hun omgeving en binnen die groep paste men de taal op elkaar aan, zodat ze elkaar konden verstaan. Omdat de groepen klein en verspreid waren, zijn er veel verschillende talen ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder volk ging zijn eigen weg. Daarom leven mensen in andere heel anders dan hier. Ieder heeft zijn eigen taal, eten, ect ontwikkeld. Na jaren namen landen zulke dingen ook wel is van elkaar over. Kijk bijvoorbeeld naar de hamburgers.

Ik denk dat het zoiets is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat nog een vergelijkbare vraag open. Daar kun je misschien ook wat antwoorden op vinden.
http://www.goeievraag.nl/vraag/mensen-allemaal-talen-bedacht.52466