welke rangen waren er in het Romeins leger?

In het Romeins leger hadden ze vroeger rangen. Sommigen waren belangrijker dan anderen. Maar hoe heten deze rangen en wat zijn hun functies?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

De centuries, waaruit het Romeinse leger bestond, stonden onder deskundige leiding vancenturio's, mannen aan wie het bevel was toevertrouwd op grond van hun bewezenverdiensten. Het Romeinse leger gebruikte een militaire hiërarchie die wij heden ten dagenog kennen - een systeem van officieren en andere rangen. Centurio's waren vergelijkbaarmet onze onderofficieren, die op grond van hun prestaties op het slagveld en hun gedrag inhet legerkamp werden bevorderd. De militaire tribunen waren, evenals de hoofdofficieren,de consuls en praetors, oorspronkelijk aangewezen om politieke functies uit te oefenenbinnen het Romeinse staatsbevel en zij kwamen dan ook doorgaans voort uit de hogere,politiek invloedrijke standen.
fremar