Waar sliepen soldaten in de eerste wereldoorlog?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
't Liefst thuis...

Het beste antwoord

Aan het front was dit zeer onaangenaam:Tijdens een moment van rust aan het front, zocht de soldaat één of andere schuilplaats op. Die waren vaak in de wanden van de loopgraven gegraven. Het waren kleine ruimtes, verstevigd door afval en van stro voorzien. De mannen sliepen heel dicht opeen om zich warm te houden. Na de loopgravendienst genoten de soldaten wat rust. Daarvoor moesten ze kilometers achter het front een kamp opzoeken. Dit ‘kamp’ was vaak ondergebracht in een boerderij of een kerk. Het verblijf beperkte zich tot een onverwarmde ruimte gevuld met stro. De mannen legden zich met kleren aan te slapen. Telkens een nieuwe troep te rusten kwam, sliepen ze op hetzelfde onververste stro. Na verloop van tijd was het vuil en een paradijs voor ongedierte.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjeee!!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OKeeey!

Andere antwoorden (2)

Soldaten brachten dagen lang door in de loopgraven daar sliepen ze en aten en vochten ze. Meestal als het ging hadden ze af en toe een kort verlof en mochten dan het achterland in waar tenten barakken en kerken en alles wat maar tot onderkomen kon dienen gebruikt voor een paar dagen rust. Daarna weer terug naar de loopgraven voor vele dagen achter elkaar in de modder en vuil.

http://members.home.nl/keesdebrouwer/eerste_wereldoorlog/03_de_loopgraven.htm
9 jaar geleden
Vaak sliepen de soldaten gewoon op de grond bij de loopgraven.
Er was immers weinig plek om te slapen:overdekte ruimtes waren om voedsel en minutie in te bewaren ,tenten waren voor de gewonde soldaten .
En ALS er een goede slaapplek was sliepen de officieren daar .
De soldaten sliepen op de grond ,in de koude modder ,zonder voedsel .
Een ware hel .
Hadden ze dan een goeie plek konden ze niet slapen door de constante bobardementen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Constante bombardementen ?? In de eerste wereldoorlog ?? TOen was dat nog een vrij rudimentair verschijnsel hoor.....als in " verwaarloosbaar" .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bombardement