Met "bunker" neem ik aan dat je een verdedigingswerk bedoeld, en niet iets uit de golfsport.

Er zijn vele bunkers gebouwd. Sommige met dikke muren gewoon geheel boven de grond, andere diep in het binnenste van een berg. Er is dus niet 1 antwoord op re geven. Wel is het zo dat de bunkers met het moderner worden van de wapens steeds dieper en/of sterker moeten worden. Totdat ze inderdaad letterlijk onder een berg gestopt werden.

Het bekendste voorbeeld daarvan is ongetwijfeld het hoofdkwartier van NORAD. Het hoofdkwartier is gelegen in een ondergronds bunkercomplex in Cheyenne Mountain in de Amerikaanse staat Colorado.
JJans
9 jaar geleden
OK. Het gaat inderdaad om verdedigings bunkers. Ik woon in ijmuiden waar veel bunkers gebouwd zijn. Wij zijn nu in de tuin overgebleven boomstammen en wortels aan het verwijderen tijdens het graven kwamen we een put of water put tegen die put had ik uitgegraven en ging tot ongeveer 150cm diep verder kon ik niet want dat was dicht gestort met beton een stuk verder op die plek vond ik vierkant stenen pad van ongeveer 150x150 cm breed dat was ongeveer gelijke hoogte als die put ongeveer 75cm in de grond. Maar ik vraag me dus af zou er in mijn tuin een bunker kunnen zitten ik kom wel een aantal dikke stukken beton tegen en een kleine 15 meter verderop ongeveer 1 meter diep lag zwarte as of asfalt iets wat daar op lijkt maar hier in de buurt ligt nergens asfalt wat dat was had ik helemaal geen flauw idee. Misschien wel raar maar ik het het gevoel dat er iets in de tuin zit alleen wat geen idee?!
JJans
9 jaar geleden
vandaar dat ik vraag als er een bunker zit hoe diep kan hij dan zitten 1,5 of 2 meter diep of diep of helemaal niet op deze diepte?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Nogmaals: er zijn bunkers die volledig boven de grond staan, anderen staan half boven, half onder de grond. Weer andere zitten een meter onder de grond en nog andere zitten onder een hele berg. Het is dus best mogelijk dat jij een bunker gevonden hebt, maar ook is het best mogelijk dat je op de vloer van een oud schuurtje bent gestuit. Alleen het uitgraven ervan kan je zekerheid hierover geven.
Ze zaten zo diep mogelijk in het zand .
Er is een grote bunker in Wenduine en die ligt 1/3onder het zand