Hoe konden prostituees vroeger kinderen voorkomen?

In de 19e eeuw was in de verenigde Staten een groot aantal prostituees maar niet allemaal werden ze zwanger hoe deden ze dit? En deden andere mensen in huwelijke dit ook toepassen?

een jaar geleden
15.1K

Antwoorden (3)

Voornamelijk door periodieke onthouding.
een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
Heb je enige ondersteuning voor je antwoord?
Kruidenbrouwsels, verpulverde planten en dierlijke mest worden soms in de vagina ingebracht om een barrière tegen sperma te creëren.
Daarnaast waren gebed, magische spreuken en rituelen ook populair om niet zwanger te worden.

Er bestonden al condooms. Rubberen condooms werden voor het eerst gemaakt in het midden van de 19e eeuw, maar condooms van dierendarm zijn al in de jaren 1640 gevonden.
En hoewel we geen fysiek bewijs hebben gevonden, zijn er geschriften uit de Griekse en Egyptische geschiedenis die lijken te wijzen op het gebruik van anticonceptiemiddel voor peniskokers gemaakt van dierlijke darm, dierlijke blaas en geolied of gewaxt linnen.
Tot de 19e eeuw werden condooms over het algemeen alleen gebruikt door de midden- en hogere klasse. Condooms waren voor velen onbetaalbaar: voor een prostituee kostte een condoom enkele maanden loon.
.
Daarnaast werden kruiden zoals bijvoet, granaatappel en Queen Anne’s Lace gebruikt om conceptie te voorkomen. Pennyroyal, asafoetida en silphium werden gebruikt om abortus op te wekken.
SimonV
een jaar geleden
Mikaapje
een jaar geleden
Deed men dit in relaties ook toepassen?
SimonV
een jaar geleden
Ja, zie:
https://flo.health/menstrual-cycle/sex/birth-control/ancient-birth-control-methods
Mikaapje
een jaar geleden
Maar rubberen condooms waren vooral voor rijke mensen toch?
SimonV
een jaar geleden
Condooms van dierendarm waren alleen voor rijke mensen. Toen er rubberen condooms geproduceerd gingen worden in de 19e eeuw, waren deze ook betaalbaar voor arme mensen en prostituees..
1. Niet - prostituees kregen kinderen en dat droeg bij aan armoede en sociale problemen.
2. Condooms
3. Pessaria - minder betrouwbaar dan condooms maar wel onder controle van de vrouw.
4. 'Lactational amenorrhea'- het geven van borstvoeding verkleint de kans op een volgende zwangerschap.
5. Abortus - vaak onder risicovolle omstandigheden.

Overigens waren er niet alleen in de VS prostituees.
een jaar geleden