Explosief/ projectiel gevonden. Wat zou dit kunnen zijn?

Gevonden aan de oever van de Maas in noord limburg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is de ontsteker van een artillerie granaat. Niet mee lopen rondzwaaien, dit onderdeel laat de granaat (welke niet aanwezig is) afgaan, en is daarom ook gevaarlijk.
Geef dit af bij de politie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Jij hebt onderdeel 1 en 2 (zie afbeelding)

Geef het af bij de balie van de politie. Laat je niet wegsturen MET dit ding, want zodra je de deur uitloopt hiermee, ben je strafbaar (wet wapens en munitie)
Plaatje bij antwoord
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is inderdaad een ontsteker van een granaat .
Ik heb er zo 3 van maar ik heb een vergunning .
Als jij dit wil houden kun je het onklaar laten maken door het ontmijncentrum .
Maar ... SLA MET NIKS OP DIE KOP
Surieus niet doen je loopt het risico om een hand kwijt te raken .
Laat hem onklaar maken of geef hem af bij de politie .
Grts M Bronnen:
- Wikipedia politie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Betere tip, ga niet naar de politie. Leg hem ergens veilig weg (uit de buurt van bebouwing) en bel dan de politie. Anders heb je weer een ontruimd politiebureau en een hoop commotie op je geweten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
204 U bent nogal riscant bezig(geweest). Als u weer eens iets verdachts vindt, maak er dan een foto van. Markeer de vindplaats en licht de politie in. Blijf er met je vingers vanaf.
Bordensteker
9 jaar geleden
Inderdaad helemaal niet aankomen als je vingers, handen en ogen je lief zijn. Kijk goed waar het ligt, maak eventueel even enkele foto's van de plek, en meld de vondst bij de politie.
De uitleg van Ritsuka is goed, maar het advies niet!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de politie foto's gemaild. Eerst zeiden ze dat het niets was. Later na meer foto's en m'n reactie werd ik gebeld dat de eod toch wel interesse had. Ik heb de politie de locatie gewezen. De eod zou het binnen enkele dagen ophalen. Het object is nu in elk geval weg, verder niets meer van gehoord. Bedankt voor jullie reacties.