Was Duitsland al vaker bij een officiële D-Day herdenking aanwezig?

Angela Merkel was een van de aanwezigen bij de officiële herdenking.
Was er ooit eerder een staatshoofd uit Duitsland (de verliezende partij bij die betreffende oorlog) uitgenodigd om aanwezig te zijn bij deze herdenking?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Volgens mij is dit de eerste keer dat Duitsland officiëel vertegenwoordigd was op een herdenking van D-day. Hoe dat heeft kunnen ontstaan is wellicht terug te vinden in onderstaand:
Achtergrond vrijdag 3 mei 2013 Dit is een publicatie van Kennislink (correspondentennetwerk)
Hoe herdenkt Duitsland?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, maar heb je ook een link naar de bron?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De link staat in het antwoord. Kennislink. Ik gebruikte de zoekterm door de zoekterm Hoe herdenkt Duitsland, te gebruiken.