Onanie is niet gangbaar in de spreektaal... Als je dat zegt, dan weet bijna niemand wat je ermee bedoeld... Daarom masturbatie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zelfbevrediging (of masturbatie) heet van oudsher onanie. Het is volstrekt terecht dat deze term in onbruik is geraakt. Onanie herinnert aan de Bijbelse naam Onan. Van hem lezen we dat hij zijn zaad verspilde op de grond en deed wat kwaad was in de ogen des HEREN (Genesis 38:8-10). Traditioneel heeft men gemeend dat het kwaad dat Onan deed, zijn zaadverspilling was. Dat is een misverstand. Wat Onan trouwens deed was geen zelfbevrediging maar de oudst bekende vorm van anti-conceptie, deftig coïtus interuptus geheten. Maar ook dát was zijn zonde niet. Onan wilde geen nakroost verwekken voor zijn overleden broer. Dát werd hem door God aangerekend.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman, zonder bron! Waarom?
AWM
14 jaar geleden
Wat maakt dat nou uit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Coïtus interruptus,wrdt ook wel het liefdevolle terugtrekken genoemd,niet te verwarren met het goddeloze aftrekken!Zegen des Heren? Was er meer dan één?
@Suzy,A'man refereert toch aan de bijbel? Als er één bron is...
Cryofiel
14 jaar geleden
Eh, dat nakroost verwekken voor zijn overleden broer - bedoel je dat Onan die coïtus interruptus pleegde met de weduwe van zijn broer?
AWM
14 jaar geleden
Wapedia zegt: "Onan echter maakte misbruik van de situatie: hij had wel geslachtsgemeenschap met Tamar, maar trok zich voor de zaadlozing terug en omdat Onan wist dat zo’n kind niet als zijn nageslacht zou gelden, liet hij telkens als hij met de vrouw van zijn broer gemeenschap had zijn zaad op de grond terechtkomen, zodat hij geen nakomelingen voor zijn broer zou verwekken."
Zelfbevrediging (of masturbatie) heet van oudsher onanie. Het is volstrekt terecht dat deze term in onbruik is geraakt. Onanie herinnert aan de Bijbelse naam Onan. Van hem lezen we dat hij zijn zaad verspilde op de grond en deed wat kwaad was in de ogen des HEREN (Genesis 38:8-10). Traditioneel heeft men gemeend dat het kwaad dat Onan deed, zijn zaadverspilling was. Dat is een misverstand. Wat Onan trouwens deed was geen zelfbevrediging maar de oudst bekende vorm van anti-conceptie, deftig coïtus interuptus geheten. Maar ook dát was zijn zonde niet. Onan wilde geen nakroost verwekken voor zijn overleden broer. Dát werd hem door God aangerekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Hee, dit antwoordapparaat spreekt een ander zijn teksten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het apparaat kan doen of het z'n eigen tekst is,..maar vindt het "niet nodig" om op werk van anderen te floreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat een bron onder dus dan mag dat toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel gek hoor, om zo twee keer hetzelfde te lezen. Ik dacht de eerste keer, wat knap dat hij dat zo snel weet te vertellen, maar de Antwoordman was de bron vergeten te vermelden.