Nee, daar is niets over bekend en het lijkt niet waarschijnlijk. Australie ontdekken is niet zo een heksentoer, omdat het gebied tussen Azie en Australie vol ligt met de Indonesische eilanden, zodat er geen bijzondere navigatievaardigheden of hoogwaardige boten voor nodig waren. Aborigines lijken dan ook veel op de oorspronkelijke bevolking van Indonesie en de Filipijnen en op papoea's.

Nieuw Zeeland is pas erg laat ontdekt door Polynesiers, maar vier eeuwen voor de ontdekking door Europeanen. Dit microcontinent is dan ook erg afgelegen. De navigatievaardigheden van de Polynesiers staan wel erg hoog aangeschreven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens sommigen zou omstreeks 925 een Polinesische zeevaarder met de naam Kupe Nieuw-Zeeland ontdekt hebben. Hij zou vervolgens het land Aotearoa genoemd hebben, wat vrij vertaald in het Nederlands “het land van witte wolken” betekent. Hij bleef er echter niet, maar keerde na een korte exploratie van de eilanden terug naar zijn thuis, Hawaiki, een eiland in Oost-Polynesië. Van deze theorie is men echter niet volledig zeker, het zou dus ook een legende kunnen zijn.
fremar
9 jaar geleden
in 1606 heeft de Nederlandse kapitein Willem Janszoon Australië ontdekt voor de 'nieuwe' (europese) wereld.

Maar aangezien er al mensen woonden, moeten die ook ooit het land ontdekt hebben. Omdat Australië een eiland is dat zo afgelegen ligt van andere bewoonde wereld, is het uitgesloten dat daar mensen 'ontstaan' zijn door evolutie.
Men gaat er vanuit dat de Aborigines daar ongeveer 50.000 jaar geleden aangekomen zijn vanuit Zuidoost-Azië (net zoals de indianen in Amerika). Op dat moment was het zeeniveau veel lager dan nu, maar toch moeten zij met behulp van een vaartuig het continent bereikt hebben.

De grieken hadden bedacht dat er wel land moest zijn (in het jaar 150) omdat de Aarde anders niet in balans zou zijn. Omdat er anders op het noordelijk halfrond meer land zou zijn dan in op zuidelijk. Ze noemden het land Terra Australis (Zuidland) en gingen ernaar op zoek.