In welke tijd zou jij graag willen leven of hebben geleefd?

Griekse Rijk, Romeinse Rijk. Perzische Rijk, Gouden Eeuw, Idustriële revolutie. Welke tijd zou jij willen leven?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (22)

Mag ik ook voor de Romantiek gaan? Deze periode, en dan als zwartgallige dichter, inclusief alle cliches van Sehnsucht en Weltschmerz.

Hippie mag trouwens ook wel...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de jaren 50... Saamhorigheid en veel te doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de zaken er voorstaan in zeg het jaar 6565.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een paar jaar verder in de toekomst, het jaar 7777 ofzo. Ik zou dan wel willen weten hoe dan de aarde eruit ziet! Of juist niet zo ver weg het jaar 3000; en dan kijken of de noorpool al weg is enzo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor mij absoluut eind 50-er + de jaren 60 en dan nog het liefst ergens in Californië. (flower powertijd)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ver in de toekomst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Perzische rijk, toen was alles nog vredig enzo
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vlak na de val van het West Romeinse rijk een eigen territorium uithakken lijkt mij wel wat. De vroege middeleeuwen dus toen het Christendom nog niet zo ver verspreid was in West Europa. Oude goden vereren, naar Valhalla gaan en Christennen pesten heerlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het Romeinse Rijk lijkt het mij wel aangenaam vertoeven, mits een beetje positie van aanzien afgedwongen kan worden.

Beetje de halve dag in een badhuis rondhangen, naar je huis toe lopen, veel eten, even een pauweveer in je strot en vervolgens nog meer eten. Dan op naar een paardenrace met als afsluiter een gladiatorengevecht. 's avonds een paar minaressen mee en zelf de gladiator uithangen. En dan begint het hele ritueel de volgende dag van voren af aan opnieuw.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben tevrede met deze tijd maar in vroege jaren bedacht ik dat de Noormannen wel leuk waren en de Hunebedbouwers, want dat waren de eerst van NL. (in mijn ogen, kan wat gemist hebben).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het allerliefst terug reizen naar de jaren ´50, ´60, ´70, ´80 en de jaren ´90.
Ik heb een ongezonde obsessie voor die jaren, denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou in de "Western" tijd van de VS hebben willen leven. ik kijk graag films van die tijd. het leven toen, zo basic, zo stoer, zo sfeervol. ik neem aan dat het in werkelijkheid niet allemaal zo rooskleurig was, maar met minder inmenging van overheden, minder wet, geen media, geen eenvoudige/instant communicatie lijkt het me fantastisch veel eenvoudiger. natuurlijk zou 1 keer in de 2 weken douchen, het steeds om moeten kijken en de hitte het wel wat minder idyllisch maken :o)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In mijn kinderjaren bij de Spartanen. In mijn jeugd tijdens de Franse Revolutie. In mijn oude dagen in de gloriejaren van de Griekse cultuur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de late middeleeuwen lijkt me wel wat (lekker gothisch enzo...)
Of in de industriële revolutie, maar dan wel als rijk iemand - de arme mensen hadden het echt slecht toen, en er komt ook meteen iets bij me op dat ik daar iets aan zou willen doen ofzo ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hmm, lastig. Als vrouw kan ik denk ik beter niet naar de middeleeuwen gaan, dus kies ik toch maar voor de romeinse tijd. Maar dan wel een beetje een rijk meisje met een leven ipv een slaaf op het land :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doe mij maar de sixties!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou heel graag bij het begin zijn geweest van al het bestaan. Niet dat ik gelovig ben, maar als de wereld en het heelal door iets 'gemaakt' is zou ik daar best wel getuige van willen zijn!
Dan lekker naakt een boek schrijven met wat leuke verhaaltjes over mezelf en wat regeltjes. Dan gaan de mensen later hele grote mooie gebouwen maken waar ze één dag in de week samenkomen om mij te aanbidden...
Dat lijkt me nou echt een goede stunt!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou wel graag in het Midden-Oosten willen wonen ten tijde van Jezus Christus.:) Maar ook lijkt het me leuk om deel te uit gemaakt te hebben van de oemna van Mohammed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijdens de Renaisanse, het liefst als dienstmeisje, dochter of vrouw van een grote kunstenaar zoals Leonardo da Vinci of Michelangelo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het Oude Egypte, alleen al maar om te zien hoe ze die kanjers van tempels en pyramides gebouwd hebben....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Gouden Eeuw. Lijkt me chill.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in de 80's, en dan alle glamrock concerten meepakken...