Was incest vroeger natuurlijk en/of een gewoonte?

Was incest vroeger natuurlijk, Denk bv aan het begin van de mensheid. Vonden de mensen dit vroeger ook normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoop dat het daarbij blijft unmarked. Trouwens een nicht is anders dan je kind. Ik ken een stel wat al 20 jaar getrouwd is. Neef en Nicht. Heel wat anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neef en nicht geldt niet als incest, niet voor de wet en niet in de volksmond, voor zover ik weet. Dat je vraag is verwijderd, zal wel niet aan het onderwerp op zich hebben gelegen, maar aan de manier waarop de vraag werd gesteld, of wellicht was de vraag al eerder gesteld. Je hebt er in elk geval een duidelijke melding met uitleg over gehad in je email, dat doen ze nl. bij elke vraag die wordt verwijderd.

Antwoorden (4)

Incest is nooit een gewoonte of normaal. Vroeger, toen alles nog heel christelijk was, was incest ook al een grote zonde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het begin van de mensheid ligt "iets" voor het begin van het christendom natuurlijk. Maar aangenomen dat je daar vanuit ging, hoe weet je dan dat het vroeger, in den beginne, ook een grote zonde was?
Griekse mythen veroordelen incestueuze relaties.
Oedipus trouwde zijn moeder Iocaste, het liep slecht met hem af. De god Zeus was getrouwd met zijn zuster Hera maar plantte zich buiten het huwelijk voort.
In de Bijbel is er vast ook wel veel over te vinden, maar daarvan weet ik te weinig vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was nooit echt normaal maar het gebeurde natuurlijk wel. Denk maar eens na: hoe is de mensheid zo uitgebreid geworden? Ooit moet een vader/moeder het wel eens met dochter- of zoonlief gedaan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk niets van de biologieles opgestoken...
Wat is gewoonte, wat is normaal, als Adam en Eva echt hebben bestaan, dan moesten ze zich wel voortplanten met broer en zus, vader en moeder.