Hoeveel en wie hebben de Spanjaarden ruggelings in het Spaarne geworpen na het beleg van Haarlem?

Je hoort verschillende getallen, maar wie weet het echt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

kijk eens op deze site:
http://www.scholieren.com/werkstukken/5885
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn er toen na de overgave aan de spanjaarden 2000 soldaten en aanhangers van Oranje vermoord als represaille. Een (onbekend) aantal hiervan zijn vermoord door de spaanse beulen, en toen dezen hun hakbijlen niet meer konden opheffen, is de rest met de ruggen aan elkaar gebonden in het Spaarne gegooid.