wie was de eerste ontdekkingsreiziger die via amerika naar azie voer?

ik zou graag willen weten wie de eerste ontdekkingsreiziger was die via een doorgang bij Amerika naar Azie voer. kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ferdinand Magelhaes (Magellaan in Nederlandse verbastering) was in 1519 de eerste. Hij voer echter door (de naar hem genoemde) Straat Magellaan, een zeestraat tussen Patagonië en Vuurland (waarvan Kaap Hoorn het zuidelijkste puntje is).
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
super dankjewel!