Van wanneer dateert het gebruik van een knipoog?

Ik schrijf een boek, een historische roman. Bepaalde passages spelen zich af in 1928 en andere in 1942. Kan ik een knipoog gebruiken in mijn boek?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Louis Couperus gebruikt het woord knipoogen al in Korte Arabesken (1911).
Dus je kunt het woord rustig gebruiken.

Toegevoegd na 9 minuten:
"Daar zie ik André, met zijn leuke smoel, knipoogen hier en knipoogen daar, en onder het nog aanwezig publiek smoezen ze, om mij, en hoor ik waarachtig fluisteren: Dat is de duc; die heeft er de hand in! André! sis ik. Ik vermoord je, als je je mond niet houdt. ... Ik sleep hem meê, terwijl bewonderaars den Leeuw meê voeren naar den bistro."
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u, Simon. Je bent een schat ;-)
SimonV
10 jaar geleden
Graag gedaan, en succes met je boek!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u :-)