In welk concervatorium was Antonio Vivaldi werkzaam ?

Ik zou graag weten in welk concervatorium Antonio Vivaldi werkzaam was kunnen jullie me helpen ? Danku

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Vivaldi werkte in het Ospedale della Pietà van Venetië.

Toegevoegd na 9 uur:
De reputatie van barokke Venetië als een muzikaal centrum was een van de grootste in Europa, grotendeels te wijten aan de vier conservatoria.
Het waren in feite weeshuizen, of beter gezegd plaatsen waar de onwettige kinderen van de adel met steun van de anonieme vaders een muziekopleiding volgden.
SimonV
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat was geen conservatorium, maar een weeshuis.
SimonV
10 jaar geleden
Het was een weeshuis waar de kinderen " are brought up at the State's expense and trained exclusively in music. Indeed they sing like angels, play the violin, flute, organ, oboe, cello, bassoon... "
Ik heb de tekst een paar keer overgelezen, dit was het enige conservatorium waar Vivaldi werkzaam was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"The term Conservatory derives from Renaissance (16th century) Italy where orphanages were attached to hospitals. The Orphans (conservati) were given a musical education and the term gradually applied to music schools. The Conservatories have been the first secular institutions equipped for practical training in music." http://en.wikipedia.org/wiki/Music_school Helemaal goed dus Simon, +