Het antwoord is nee. Als we Wikipedia mogen geloven zijn er in 1962 geen zilveren Nederlandse guldens geslagen.

[uit de bron:]
Van 1954 tot en met 1967 werden er nog zilveren Nederlandse guldens geslagen (behalve in de jaren 1959 en 1962) en van 1959 tot en met 1966 zilveren rijksdaalders, behalve in 1965. Deze guldens, overigens als betaalmiddel pas ingevoerd in 1956, hadden een gewicht van nog slechts 6,5 gram en met een zilvergehalte van 72 procent bevatten zij 4,68 gram zilver.
[ http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_1_gulden ]
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, natuurlijk bestaan die.
http://veiling.catawiki.nl/kavels/49583-nederland-halve-1-en-2-gulden-8-verschillende-1921-1962
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar in jouw bron staat dat ze geslagen werden in 1962? ["Nederland - Halve, 1 en 2½ gulden - 8 verschillende 1921-1962"] Er staat 1921 - 1962 ..... dit betekent "tot 1962" niet tot en met.
ronron1212
10 jaar geleden
dat ze gebruikt werden dat klopt maar geslagen in 1962 nee.
Bestaan 1 gulden munten uit 1962?

Als je bedoelt Nederlandse munten van het Koninkrijk der Nederlanden in Europa dan is het antwoord Nee.

Voor Suriname en nog vóór de onafhankelijkheid van het Rijk in Europa zijn er in 1962 150.000 1 gulden- zilver -720-1000 geslagen met een gewicht van 10.00 gram.
voorzijde: hoofd van Koningin Juliana naar rechts
keerzijde: wapen van Suriname met 2 inlanders tussen 1 - G
Kantschrift: JUSTITIA PIETAS FIDES
Het muntmeesterteken visje

Het antwoord op je vraag is eigenlijk tweeledig als je tenminste uit gaat van een Koninkrijk inclusief Suriname (tot aan de onafhankelijkheid in 1975) of exclusief Suriname (idem).