Dit is voor iedereen anders. Als je echt weinig tijd hebt zou ik op internet even kijken naar een samenvatting of uittreksel van de leerstof, en deze doornemen. Het boek is waarschijnlijk te lang voor de korte tijd. Als je ook jaartallen moet leren zou ik dat zeker doen, want dit is een soort 'kapstok' voor de rest van de stof en voorkomt chaos in je hoofd. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat heel goed werkt bij kennisvakken is de vraagmethode. Bij informatie die je moet onthouden zet je cijfers in de kantlijn, uiteraard te beginnen bij 1. Per cijfer schrijf je een vraag over dat stuk informatie. Zo kun je jezelf heel snel overhoren en weet je ook heel snel wat je wel kent en wat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
DutchDi, leuke methode. Boek onder het hoofdkussen helpt niet echt.
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
:-) Ben getrouwd met een docent, dan krijg je dat soort tips :-)