Heeft Mark Zuckerberg Nederlandse (of Vlaamse) roots?

Heeft de uitvinder van Facebook Nederlandse/Vlaamse roots? Want de naam Zuckerberg klinkt toch niet echt Engels (hetzelfde met Roosevelt, Van Buren, ...)? Stamt die dan af van Nederlandse kolonisten. Of hoe zit dat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of Duitse?
Amadea
10 jaar geleden
Nee, Oostenrijkse. Maar er staat ergens op internet dat hij heeft gezegd Bulgaarse roots te hebben en daarom de voornaam Mark te hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt me eerder een Duitse naam, Zucker is Duits voor suiker. Dan is het meneer Suikerberg.

Antwoorden (2)

Mark Zuckerberg is zelf geboren in White Plains, New York

De naam Zuckerberg betekend in het nederlands suikerberg,
De oorsprong van de naam vind plaats middeleeuws Oostenrijk ,
in een germaans gebied waarin de mensen, laag duits sproken, een taal die erg lijkt op nederlands.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens de Engelstalige Wikipedia is Zuckerberg in het algemeen een Duitse naam wat suikerberg betekent en Mark Zuckerberg is daar een bekend voorbeeld van.