Waar komen vlaggen vandaan?

Elk land heeft een vlag, ja toch? Hoe ging dit vroeger, wie heeft het bedacht, van welk land en wanneer kwam de eerste vlag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zie eens, ter degelijke bestudering ;-)
http://www.vlaggeninformatie.nl/index-2.html
Alleen 'wie heeft het bedacht' ga je hier waarschijnlijk níet vinden. Maar dat is vast dezelfde jodokus die ook het wiel en het vuur heeft uitgevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vlaggen bestaan al heel lang. Al in de prehistorie tekenden de mensen vlaggen op de rotsen of op dierenhuiden. Ook de Egyptenaren voerden vlaggen aan een soort speer. De Romeinen waren de eersten, die oorlog voerden met een vlag (of vaandel) aan een stok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland heeft rood, wit, blauw. Dat was oorspronkelijk oranje, blanje, bleu. Oranje vond de regering wat ordinair, en daar is toen rood van gemaakt. Jammer. Zo valt er bij elke vraag een verhaal te vertellen. Japan? Het land van de rijzende zon. Dus rode stip op een wit vlak, etc, etc.