Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan iets vertellen over deze oude leren kinderstoel?

deze oude kinderstoel met hout en leer heb ik ooit van mijn opa gekregen. wie kan mij iets hierover vertellen. op internet vind ik niets vergelijkbaars.
het is dus echt een klein stoeltje, mijn zoontje van 18 maanden pas er precies op

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
795
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U hebt de stoel al geplaatst op Afbeeldingen van Google, daar hoef ik dus niet te zoeken. U zult vast ook diverse antiquariaten op het gebied van oud kindermeubilair zijn tegengekomen. U zou eens bij een van die bedrijven kunnen informeren. Zelf vraag ik mij af of uw grootvader niet gewoon een hele goede timmerman(meubelmaker ) is geweest.
Wel zag ik op afbeeldingen onder 17e eeuwse armleuningzetel (zesde plaatje) een Spaanse stoel uit de 17e eeuw en dan gingen mijn gedachten toch naar uw stoel uit. Zat er iets"Spaans" in uw familie van opa's kant, wat daarmee verband kan houden??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het ziet er uit als een stoel voor een pop, gemaakt aan het einde van de 19de eeuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding