De mens komt oorspronkelijk uit de tropen en het is logisch dat de eerste grote beschavingen zijn ontstaan op plaatsen waar het klimaat en de omstandigheden het meest gunstig waren. Bijvoorbeeld in Egypte in de vruchtbare Nijldelta en in Irak in het gebied tussen de Eufraat en de Tigris.

In het gematigde Europa met zijn winters moest men ook voor verwarming zorgen. Met een kleine groep mensen is dat nog geen probleem, maar als je met veel mensen dicht bij elkaar gaat wonen, geeft de aanvoer van brandhout al snel een probleem. Daarnaast was Europa grotendeels dichtbegroeid, met veel moerassen en allerlei rivieren die nog weleens wilden overstromen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

waarschijnlijk te moerassig, of op en andere manier niet bewoonbaar