welke landen horen bij de de triple entente en welke bij de de triple alliante?

ik vroeg me dit af is erg misschien iemand die het weet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (3)

Triple Entente: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Ierland, de Derde Franse Republiek en het Keizerrijk Rusland, gesloten in 1907 door middel van het verdrag van Sint-Petersburg.

Triple Alliantie: Duitse Keizerrijk, Oostenrijk-Hongarije en het Koninkrijk Italië, gesloten op 20 mei 1882.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Triple Entente ("entente" — Frans voor "overeenkomst") was de alliantie gevormd in 1907 tussen het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Ierland, de Derde Franse Republiek en het Keizerrijk Rusland na het tekenen van het Verdrag van Sint-Petersburg.
Er zijn wel zes verschillende allianties.
Bronnen:
11 jaar geleden
Ter aanvulling.
De triple alliantie bestaat uit Italië, het Duitse Keizerrijk en Oostenrijk-Hongarije.
De triple entente bestaat uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en het Russische Keizerrijk.
Deze triple alliantie viel al in 1915 uit elkaar toen Italië zich aansloot bij de Entente. Daarvoor was het land neutraal.
De triple entente viel begin 1918 uit elkaar, toen het inmiddels communistisch geworden Rusland zelf vrede sloot met Duitsland in de Vrede van Brest-Litovsk.

Duitsland werd verder gesteund door het Ottomaanse Rijk en Bulgarije. De entente werd gesteund door een keur aan landen, van Andorra en Portugal tot de VS en Japan, hoewel de Japanse bijdrage beperkt bleef tot het Pacifische gebied..