Hoe komt de schilder Jan Hoycnk van Papendrecht aan zijn 2e achternaam van Papendrecht?

Het gaat mij erom hoe hij aan de naam Papendrecht is gekomen.
Ik lees nergens dat hij daar ook geboren is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat zijn vader John Cornelis Hoynck van Papendrecht heette. De dubbele achternaam heeft hij dus gewoon overgeërfd.
De eerste persoon die zich Hoynck van Papendrecht noemde was Cornelis, zoon van Otto Hoynck Hendrikszoon en Anna van Muylwijck. Hij was vrijheer van een heerlijkheid, en zijn nageslacht is tot op heden de naam blijven voeren, ook toen Hendrik Onderwater (4 juni 1697) de heerlijkheid had aangekocht.

Toegevoegd na 3 minuten:
En dat was dus de heerlijkheid van Papendrecht.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mogelijk hadden zijn voorouders al die naam en wordt hij zodoende ook zo genoemd. Een andere mogelijkheid is, dat hij er wel niet geboren is, maar er wel gewoond heeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook zijn vader, John Cornelis Hoynck van Papendrecht, was een verdienstelijk beoefenaar van de teken- en schilderkunst.

UIT de WIKI.