Is de mona lisa uit de gouden eeuw en gemaakt door nederlanders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Amadea
11 jaar geleden
Lees http://www.goeievraag.nl/vraag/kunst-cultuur/mona-lisa-renaissancekunstwerk.159993 en je zult ontdekken dat jouw vraag niet klopt!

Antwoorden (2)

Neen door de Italiaan: Leonardo Da Vinci tijdens de Renaissance:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Leonardo_da_Vinci
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo! Deze was een moeilijke vraag!!!!! (^_°)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen kan lukraak dingen op Wikipedia zetten, controleer je bronnen altijd door nog een bron te gebruiken! De Mona Lisa is namelijk niet tussen 1600 en 1700 geschilderd, maar veel eerder, 1503 tot 1507.
Nee, de Mona Lisa is gemaakt door Leonardo Da Vinci, een Italiaan. De Mona Lisa is in de late middeleeuwen geschilderd, Leonardo deed er trouwens 4 jaar over.

In de Gouden Eeuw zijn inderdaad veel schilderijen geschilderd, toen was er immers genoeg geld. O.A. de Nachtwacht en Het Melkmeisje zijn toen geschilderd.

Mocht je het schilderij willen bezichtigen, dan moet je naar Parijs, het Louvre stelt het namelijk permanent tentoon.