waarom was Benito Mussolini belangrijk in de tweede wereldoorlog??

Ik moet een presentatie houden over Benito Mussolini en ik moet ook vertelen waarom deze persoon belangrijk is in de geschiedenis.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Belangrijk ??? Het is maar hoe u het bekijkt want die was toen samen met Hitler de bezetter van Europa en dit enkel en alleen uit eigenbelang en winstbejach.
Vandaar dat men hem belangrijk noemt maar dan wel met een negatieve connotatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mussolini.. Eerst door Hitler als voorbeeld gezien, later werd hij eerder een last voor de Duitsers. Als de Italianen het niet zo hadden verprutst, hadden de Duitsers ze niet steeds hoeven te helpen, en had de veldtocht tegen de USSR bv. belangrijke weken eerder kunnen beginnen.
Een man die van school leraar , socialist , extreem marxist de fascisten leider werd in Italië , zo 21, 22 Vd vorige eeuw . Hij schakelde net als hitler later de democratie uit , en pakte de alleen heerschappij . Het volk liep in het begin achter hem aan zeker de vrouwen :) het was een extreem zeg narcistisch ingesteld persoon , wie niet voor hem was ! Was tegen hem . De Oostenrijkse hitler inmiddels in Duitsland actief was een groot bewonderaar Vd Dulce z'n geuze naam . Mussolini was eerst niet zo gecharmeerd van hitler maar toen hitler z'n macht in Duitsland en omringen landen wist te ver sterken koos hij als een haas de kant v hitler , ook Franco behoorde tot z'n niet zo frisse vrienden groep . Mussolini vocht althans zijn soldaten mee met de Duitsers , en de strategische ligging van Italië was voor Duitsland van groot belang zo dat ze zonder vechten zo door naar Afrika konden . Mussolini is in Italië niet zo gehaat ze zien het meer als ja hij deed goede dingen ? Maar had verkeerde vrienden :) niet dat ik dat zo zie maar als ik in Italië ben wordt er vaak aan gerefereerd . De vorige Italiaanse leider (Berlusconi) zegt openlijk dat Mussolini top was !! Terwijl wij zouden zeggen een hulpje van hitler zou toch geen toppertje zijn . Mussolini had in de laatste jaren Vd 2 e wereld oorlog weinig meer te zeggen hitler beval hem wat te doen . Mijn helden zijn het niet .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat Mussolini bij veel Italianen nog aanzien geniet is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Deze man was een rasfacist/dictator, en hield net als Hitler een pure veroveringspolitiek Het begon in Afrika al in de jaren 30 in Ethiopië, t/m de veldslagen in de Balkan/Griekenland en een klein leger tegen de USSR. Ook liet hij vele Joden uit Italië deporteren naar vernietigingskampen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik , ben het met je eens , Franco vind ik van het zelfde laken een pak . Liet z'n eigen volk bombarderen door de Luftwaffe !! Bleef gewoon zitten na de 2e wereld oorlog . De Japanse keizer werd ook ontzien . Feit is dat iets positiefs zeggen over hitler not done is (terecht ) maar in Italië wordt nog gewoon positief aan Mussolini gesproken waanzinnig :(. Ook de Japanse keizerlijke familie komt ook bij ons gewoon op weer op visite :( en anders om :( . Selectieve verontwaardiging .
Italie onder Musoline een der drie AS mogendheden.
Maar al te graag koos Musolini voor Hittler. Dief en diefjesmaat zullen we maar zeggen.
Ze dreven elkaar tot grote hoogte op en het volk liep achter hun aan. Musoline wist donders goed, dat als hij niet voor H. koos het helemaal gedaan was met Italie. Hittler moest zich geruggesteund voelen door Italie vanwege zijn oorlog in Afrika.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die vertellen, dat H. en M. iets goeds hebben gedaan. Ja natuurlijk, zo kwam het wel over. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Dat gevaar bestaat thans ook weer in Nederland. Helaas, wordt dat niet gezien. In elk geval mag ik dat soort edelgermanen niet. Van destijds niet en van nu niet. En al helemaal niet als ze van Nederlandse komaf lijken te zijn.
Dat Berlosconi zich zo vriendelijk uitlaat over Musoline getuigt van het huichelachtige karakter van B. Hij gokt op de aanhangers van M. die er nog maar zat te vinden zijn en echt niet alleen in het dwergstaatje San Marino, waar je nog zat flessen wijn kunt kopen met etiketten van de gebroeders in het kwaad H&M. Nog even en B wordt aan de wijnlijn toegevoegd. HMB-wijn, in Hoge Mate Beroerd.
Hoe kwam u eigenlijk tot uw keuze voor de presentatie. U schrijf:"Ik moet…????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen zijn over het algemeen net kuddedieren. Ze hebben geen eigen mening. Als ze in de problemen zitten geloven ze maar wat graag, dat het aan iedereen ligt, behalve aan hun zelf. Als zulke mensen gaan luisteren naar een demagoog - volksmenner - dan geloven ze maar al te graag hun mooie praatjes. Hitler en Mussolini waren volksmenners 1e klas. Hun redevoeringen waren bombastisch - stonden bol van opgeklopte idioterie in een stijl die het gemene - gewone - volk maar al te zeer aansprak. De werkelijk reden( - nu wel met een -n- ) machtswellust en grootheidswaanzin) werden keurig door hun woordkeuze verpakt. Het volk slikte het als zoete koek, hingen aan hun lippen en zij volgden hen zonder slag of stoot. Zij kregen een prachtig uniform en zij liepen 'hinter der Fahne an'. Als je aan zo'n volgeling vroeg naar hun beweegreden, dan kwam er nooit een goed onderbouwd antwoord. Het einde van het verhaal was steeds:"Ich habe es nicht gewuszt".
Ze waren nu eenmaal niet gewend voor zich zelf te denken of op te komen. Fascisme en neonazisme ligt overal en in ruime mate op de loer. Berlusconi wil daar nu gebruik van maken voor de aanstaande verkiezingen. Ik vrees dat er in Nederland ook zo'n clown rond loopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Italianen zien vaak alleen maar de positieve dingen van Mussolini. Hij heeft net als Hitler inderdaad op bepaalde terreinen vooruitgang geboekt, maar dat weegt niet op tegen zijn oorlogsmisdaden en veroveringspolitiek http://pozzanghere.tumblr.com/image/15943923811 :)