Had hitler een hekel aan donkere mensen? Wat deed het duitse leger als ze afro amerikaanse soldaten hadden te pakken?

Ik weet dat hitler een hekel had aan, joden, zigeuners en gehandicapte mensen. Hoe zat het met donkere mensen, dus negroide mensen? Er zaten veel afro amerikaanse mensen in het Amerikaanse leger. Wat deden de duitsers, als ze deze mensen gevangen hadden? Werden ze in een krijgsgevangen kampen gezet of gewoon in kampen gezet waar de joden zaten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En vergeet de homosexuelen niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ooowjaah en de homosexuelen niet te vergeten!!! :S
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en de jehovah's getuigen, en de communisten enzovoorts enzovoorts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles wat zwak was in de maatschappij, hij wilde een perfecte wereld met perfecte mensen, helaas was alleen hij dat in zijn verbeelding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hitler werd pissing dat een negroide man een hardloop wedstrijd won op de olympische spelen, volgens mij was dat nog voor 1940. . Hitler had ook last van winderigheid, maar niemand had een aansteker bij zich, blijkbaar.

Het beste antwoord

Jazeker.

De meest gehate rassen in de nazi ideologie waren de Joden, Sinti en Roma, die ook systematisch en actief werden vermoord, maar ook de Slavische volken en donkere mensen werden beschouwd als "untermenschen".
Telkens werd de aanwezigheid van donkere soldaten in de legers die tegen Duitsland vochten als "bewijs" aangedragen door de nazi bevelhebbers voor de superioriteit van het Duitse leger.

In ieder geval, lang voordat het Duitse leger moest vechten tegen Amerikaanse soldaten, met daarbij een grotere kans dat ze Afroamerikanen tegenkwamen, hadden de Duitse troepen tegen de Afrikaanse soldaten van het Franse leger gevochten. Eigenlijk was er weinig sprake van een gevecht, want het Franse leger werd simpelweg weggevaagd door de Duitsers, maar goed...
Er is een beruchte film opgenomen door de Duitse propaganda van gevangen genomen Afrikaanse soldaten van het Franse leger. Zie de link.
Jammer genoeg heb ik deze film met het originele buitengewoon denigrerende commentaar van de Duitse propaganda niet gevonden. In de film die het Duitse volk te zien kreeg, werd gebruik gemaakt van deze beelden om te "bewijzen" dat de Fransen die gebruik maakten van donkere soldaten als voorbeeld stonden van de ondergang van de niet-Arische volkeren.
Het meest tragische van het verhaal van deze Afrikaanse soldaten, is dat ze ook als ondergeschikt werden beschouwd door de Fransen. In de film zie je dat ze eigenlijk niet zo'n probleem hebben dat ze gevangen zijn genomen door de Duitsers: immers, ze waren ook niet geliefd door hun eigen bevelhebbers. De donkere soldaten uit de Franse leger belandden allemaal in concentratiekampen en werden uiteindelijk uitgehongerd.
Je kan ook de documentaire van National Geographic "Apocalypse: WWII" zien, met name de 2e aflevering: Collapse of France, waar deze beelden ook staan.

Later in de oorloog hebben de Duitsers ook tegen donkere Afroamerikaanse soldaten gevochten. Deze soldaten, als ze gevangen werden genomen, werden ook veel slechter behandeld dan de blanke Amerikaanse of Engelse gevangenen, maar in ieder geval gingen ze niet naar vernietigingskampen. Deze waren voornamelijk bedoeld voor Joden, Roma, homoseksuelen, gehandicapten en later in de oorloog ook Slavische gevangenen, met name Polen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik moest ook gelijk aan deze beelden denken, heel tragisch natuurlijk maar wel interessante stof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord

Andere antwoorden (1)

Ja. Hitler had een hekel aan donkere mensen.
Echter zoveel afro amerikaanse soldaten waren er ook niet.
(Amerika was in die tijd er ook niet dol op...)
Er zijn verhalen bekend dat opgepakte donkere soldaten naar de concentratie kampen werden uitgezet maar zeker niet allemaal.