De meeste kerken in het centrum van grotere steden zijn op zaterdag open, en daar kun je het orgel dus ook bezichtigen. Meestal lopen er vrijwilligers rond, die je wat meer kunnen vertellen over orgel en kerk.

Maar ik vermoed dat je wat meer wilt, dan alleen het orgelfront bekijken, en dat je naar boven wilt, en evt. spelen. Jaarlijks wordt er een landelijke openorgeldag georganiseerd, en daar doen heel veel kerken aan mee. Dan kun je dus alles zien, luisteren en vaak ook zelf spelen. Helaas moet je daar even geduld voor hebben, want de volgende open orgeldag (op een zaterdag) is pas weer in september 2012.

Hier de lijst met deelnemers van 2011:
http://www.nationaleorgeldag.nl/deelnemerslijst-orgeldag-2011.html

Maar tussendoor zijn er ook weleens mogelijkheden. Ik raad je aan, om je vraag wat specifieker hier te stellen:
http://kerkorgel.startpagina.nl/prikbord/
b.v. in welke omgeving je een kerkorgel wilt bekijken. Je krijgt daar zeker één of meer reacties.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!!!

Andere antwoorden (1)

je de domkerk in utrecht st willebrord ,s kerk die kerken zijn te bezichtigen dus ook de orgels maar ik weet niet of je er bij mag komen ?