De Valkhofkapel in Nijmegen. Stamt uit ongeveer de 8e eeuw. Ook wel Sint Ncolaaskapel genoemd.

Toegevoegd na 31 seconden:
Verdorie, weer te lang aan het typen.....

Toegevoegd na 1 minuut:
En ik zie in mijn bron dat ik het niet helemaal juist heb ; de huidige kapel zoals die nu is stamt uit 1080 en is gebouwd op een palts die daarvoor op die plaats gestaan heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De Sint Nicolaaskapel ook wel Valkhofkapel in Nijmegen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Sint-Nicolaaskapel in Nijmegen.
Stond al overeind in 1030
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oudste gebouwd of oudste gebouw.....
Er staan zelfs nog hunebedden, gebouwd dus in ons land. (Drente) Duizenden jaren oud derhalve.