Is het verboden om het keltisch kruis te laten tatoeëren?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Keltisch_kruis_(christendom)

Het keltisch kruis word ook als racistisch symbool gebruikt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

In arabische landen mag je zelfs geen kruis dragen van het christelijke symbool!
Een kruis dragen in Nederland is niet verboden! Ieder heeft een eigen geloofsovertuiging!

Toegevoegd na 4 minuten:
Een keltische kruis tatoeëren moet je in arabische landen heel voorzichtig mee zijn! Ook in Nederland lopen moslims rond! Maar je bent zelf vrij om tatoeage te dragen wanneer je wilt! Ik zelf ben er geen voorstander van! Verbieden kunnen ze niet in Nederland! Voor arabische landen is het een vorm van rascis me!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is niet verboden maar de tatoeërder mag wel weigeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een keltisch kruis heeft meerdere betekenissen of contexten. Grote kans dat een tatoeëerder je gaat vragen waarom je dat symbool wilt. Als je dat symbool wilt vanuit nationaal-socialistische ideeën, zal een aantal tatoeëerders vast weigeren die te zetten.

Het is niet verboden, net zoals de Swastika in Nederland ook niet verboden is. In Nederland is men heel terughoudend met het verbieden van dergelijke symbolen, omdat men dat ziet in het verlengde van de vrijheid van meningsuiting. Dat neemt niet weg dat de negatieve associatie er zeker is. Ook al heb jij er een goede bedoeling mee, hou er rekening mee dat anderen dat anders kunnen interpreteren. De ene vorm van het keltisch kruis roept die associatie sterker op dan een ander. Wellicht is dat nog even een overweging waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb skinheads gezien met hakenkruizen op hun gezicht (!) getatoeëerd dus dan lijkt me jouw keltisch kruis ook geen probleem. Het is zoals je zelf zegt: het kan racistisch zijn maar dat hoeft niet.

Hier komt een rare vergelijking: leg een mes naast een snijplank in de keuken. Wat zie je? Gewoon een mes dat gebruikt wordt bij het koken. Nu, leg datzelfde mes naast een lijk en je hebt een moordwapen. Alles is relatief en afhankelijk van context.
En tenzij jij banden hebt met racistische groeperingen, zal niemand eraan twijfelen dat je het niet verkeerd bedoelt.

...Daarbij denk ik dat je de Nederlandse bevolking onderschat ;) ... Het gros van de mensen weet niet eens wat een keltisch kruis is - laat staan dat het ook een verkeerde betekenis heeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik zei onderschat, ik bedoel overschat. Excuses :)