Wat veranderde er zoal in de renaissance?

Voor geschiedenis moeten wij een werkstuk maken over de kenmerkende aspecten van de renaissance. Ik ken al wel een paar kenmerken maar dat zijn er maar erg weinig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Amadea
13 jaar geleden
Meld dan even welke kenmerken je al hebt, dan kunnen wij zien of daar nog te gebruiken aanvullingen op zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je googelen he ? Zo ingewikkeld is dat niet. We zijn hier niet om andermans huiswerk te maken.

Het beste antwoord

Renaissance is de term van de kunstheropleving en ook in de literatuur. Deze term is speciaal te danken aan de klassieke oudheid. Men nam de oude kunst dus op en dit was een grote invloed voor de kunst uit de middeleeuwen.
Daardoor ontstonden in alle landen nieuwe en mooie invloedssferen zoals de italiaanse renaissance ,......
Tevens was dit het begin van het classicisme en het humanisme waarin de mens zich alsmaar centraler stond en steeds meer belang had aan de wereld en het geschiedenis van de mensheid en ook nog nieuwe bedenkingen over God waardoor de reformatie ontstond. Daaruit ontstond het protestantisme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de renaissance begon de technische revolutie, het resultaat zie je vandaag de dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Oh ja? Over welke techniek kon men dan in de Renaissance al beschikken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je min, maar denk maar eens aan de stoommachine / stoomtreinen etc.
Amadea
13 jaar geleden
De min komt niet van mij, daar ben ik in principe op tegen. Maar wanneer denk jij dan eigenlijk dat de Renaissance was? Er zit zo'n tweehonderd jaar verschil tussen!
De middeleeuwen begonnen meer op de Romeinse tijd te lijken, in de middeleeuwen bouwden ze meer naar boven en in de renaissance bouwden ze meer breed en horizontaal, ook begonnen ze meer in bogen en pilaren te bouwen, terwijl ze in de middeleeuwen minder pilaren hadden en een soort van puntige bogen hadden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuwe bouwstijl met veel aandacht in de kunsten voor de oude grieken en romeinen. Veel interesse voor techniek. Maar vooral: er kwam een heel klein beetje vrijheid piepen. De kerk vertoonde haar eerste barsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hele denken en hele wereldbeeld dat wij mensen hadden tot dan toe...