Ik heb een cliche gekregen voor kerst, waar kan ik hier mee terecht?

Ik heb een oud cliche plaatje gekregen, een oude druktechniek om afbeeldingen in bv. kranten af te drukken. Ik wil graag weten wat hier precies op staat omdat het in spiegelbeeld is en al wat ouder dus moeilijker te zien. Waar kan ik hier mee terecht? Ik heb al geprobeerd hem zelf te 'stempelen' maar dat lukt niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wellicht kun je ermee naar het Grafisch museum, die nog oude stempeltechnieken heeft om het af te drukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons op scouting is de drukker van het openluchtmuseum uit Arnhem wel eens een demonstratie komen geven.
Hij werkte op exact dezelfde wijze die jij beschrijft: met een cliché een een soort raamwerk welke hij als een soort mobile drukpers gebruikte.

Daar in Arnhem zouden ze het vast wel interessant vinden om je cliché eens te zien en er wat afdrukken mee te maken.
Zeker wanneer het, zoals je zegt, om een echt oud cliché gaat.

Neem eens contact met ze op via deze link: http://www.openluchtmuseum.nl/contact
of via de telefoon: 026 3576111
of email: info@openluchtmuseum.nl