Welke onderwerpen zijn er afgebeeld bovenaan de website www.encyclo.nl?

Er staat bovenaan de website www.encyclo.nl een rijtje afbeeldingen. Ik herken er een aantal (zelfportret van Vincent van Gogh, de Erasmusbrug in Rotterdam, Manneken Pis van Brussel), maar lang niet allemaal.

Is de molen die is afgebeeld bijvoorbeeld een specifieke molen of zo maar een molen?

Wat stellen de "vlekken" op de tweede afbeelding voor? En welke gebouwen zijn er afgebeeld op de zesde, zevende en achtste afbeelding? Wat is de negende afbeelding en wie zijn de vrouwen op de tiende afbeelding?

Het liefst krijg ik een zo uitgebreid mogelijke uitleg.

Toegevoegd na 6 dagen:
Bij het sluiten van de vraag: Heel veel dank voor de antwoorden en de reacties!

Weet jij het antwoord?

/2500

Vlekken zijn een delfts-blauwe klomp met tulpen erin. Ik zie ook, tweede rechts van manneke pis, de notre dame in Parijs, of een kathedraal die erop lijkt. Helemaal rechts staan de drie gratiën.

Ik denk dat ik links van de drie gratiën een afbeelding van een saxofoon zie. De meeste afbeeldingen lijken me over Nederland (Delfts blauw, Rotterdam, molens, Van Gogh, ...) en België (Manneken Pis) te gaan, en in dat rijtje past de saxofoon goed want dat is een uitvinding van de Belg Adolphe Sax. De drie gratiën zijn mythologische figuren die vaak in de kunst zijn afgebeeld. Hier is het de versie van Pieter Paul Rubens (zie bijgevoegde link)

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chariten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100