Wat was de nationaliteit van Anne Frank?

Toegevoegd na 54 seconden:
Geboren in Duitsland, maar die nationaliteit werd haar later afgenomen door een Duitse anti-joden wet. Wat was dan uiteindelijk de nationaliteit van Anne Frank? Hoe komt het dat ze in het Nederlands schreef, terwijl ze... Duits was?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Duitsland geboren is wat anders dan Duitse zijn. En in het Nederlands schrijven is niet raar als je in Nederland opgroeit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo vanzelfsprekend hoeft het niet te zijn. Als ze in Duitsland geboren was dan betekent het dat haar ouders Duits waren (?) en het kan ook zijn dat die Duits blijven praten tegen hun kinderen en ze misschien zelfs tweetalig was.

Antwoorden (2)

Anne Frank en haar familie hadden hun Duitse nationaliteit verloren vanwege een Duitse wet uit 1941 die alle Joden buiten Duitsland hun staatsburgerschap ontnam. De familie werd op dat moment staatloos. Of de Duitse naziwet die de naar het buitenland gevluchte Duitse Joden hun staatsburgerschap ontnam later ooit is ingetrokken is niet bekend. Anne heeft nooit het Nederlandse staatsburgerschap gekregen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anne frank werd in 1929 in duitsland geboren en in 1933 vluchtte de familie frank naar nederland (amsterdam). als 4.jarige kwam anne begin 1934 naar nederland.

anne werd in juni 5 jaar en heeft dus heel jong nederlands geleerd en ging uiteraard ook naar school, toen ging je op je 6e naar de 1e klas (nu groep 3).

daarom schreef ze zo goed nederlands, hoewel ze dus niet de nederlandse nationaliteit had.

uit de bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anne_Frank
Anne Frank en haar familie hadden hun Duitse nationaliteit verloren vanwege een Duitse nazi-wet uit 1941 die alle Joden buiten Duitsland hun staatsburgerschap ontnam. De familie werd op dat moment staatloos.

antwoord
) anne was statenloos
) anne kwam in amsterdam wonen toen ze 4 jaar was en
leerde van af dat moment nederlands. zij ging van jongs
(6 jaar) af aan naar school en leerde vanaf die tijd
nederlands lezen en schrijven.